Mani+Mathias=Sant

Jag har inte några riktiga intressen som jag ser det,  så jag tar den energin jag borde lägga på en hobby och gör det till en mani när det gäller saker och projekt som jag vill göra/köpa.
Just nu är projektet att bli bloggare och det har börjat hyfsat, rätt sköna inlägg enligt mig själv och här kommer manin in, när jag kör igång med ett projekt t ex köpa TV, Dator, Bil, skriva blogg osv så fastnar jag i det. Hela min värld går ihop med projektet och blir nästan det ändå som jag tycker är viktigt och intressant, det kan inte vara nyttigt eftersom jag bara lever för projektet just då men sen efter några dagar,veckor så tröttnar jag och blir nästan helt ointresserad av det. Det är som jag bränner allt krut på det roliga innan ens jag fått det och när det väl kommer så har jag redan förbrukat det roliga i att köpa teknik eller vad det kan tänkas vara. Nyhetens behag har förvunnit och det blir bara en i mängden och det är inte intressant för mig.
Så igår natt efter många timmars pillande med den jävla HTML-koden för att snygga till utseendet. La mig i sängen och  slappnade av, det ändå som snurrade i huvudet på mig var blogg,blogg,blogg. Vad ska ja skriva om härnäst? Ska jag ändra något? plus en massa ideér om vad den kan innehålla.
Det är sjukt jobbigt men så är det med allt, är det en TV på g så ägnar jag först halva arbetsdagen åt att läsa recensioner, forum, leta priser sen när jag kommer hem så fortsätter det. Kanske åker jag iväg och bara tittar på TVn på alla stora elektronikaffärer.
Jag tror att jag tvingar mig själv till att hitta på intressen som jag inte faktiskt kanske är så himla intresserad av bara för att man SKA ha en, gärna flera hobby´s. Musik tycker jag inte så mycket om, lyssnar ibland, nästan aldrig själv, lyssnar aldrig på texten i en låt så jag förstår inte vad det som är så bra med just den låten. Läser nästan aldrig böcker och om jag gör det så är det nästan så jag tvingar mig själv till det bara för att det är bra att läsa böcker. Önskar jag kunde lägga ner energin på att börja studera, fan va jag skulle bli bra på den inriktningen jag valde men risken för att jag tröttnar är STOR.

/MathiasGoes

Kommentarer

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0