Rom-Romer-Zigenare

Såg på Debatt igår och tyvärr missa ja en del men det jag såg var mycket intressant. Alla vet att romer stjäl, missbrukar och är allmänt kriminella, och det försökte romerna i studion hävda att så var det inte. Men kom igen vart fan har ni fått erat rykte ifrån? Om de hjälper en tant över gatan så saknar tanten sin plånbok, skor & jacka, går de för att handla använder de sina stora kjolar som shoppingväskor. Ok nu förlänger jag sanningen en hel del då det inte gäller alla, det finns säkerligen ett stort antal som är laglydiga medborgare och det är tråkigt att de får ta skiten för vad en stor massa romer gör, that´s life tyvärr.
Har själv några bittra erfarenheter från romer. 1. Glassade runt på min himmelsblåa Puch Dakota och blev stoppad vid en bro av 3st romer som ville "testa" mitt fartvidunder, ja sa vänligt och väldigt rädd nej till de, romerna blev förbannade och börja slita i mig och krävde att jag skulle ta av mig hjälmen, vilket jag gjorde och var helt säker på att nu ska jag bli rånad och misshandlad. Men som tur va kände en av romerna igen mig och jag fick åka. 2. Jag var 16år står vid torget på stan då kommer en jämngammal rom fram till mig och erbjuder mig heroin, HEROIN!!! en snäll liten försynt pojke som jag var röker fan inte heroin. 3. 2 män och 1 kvinna lyckas stjäla en stor jävla hästsele ur en butik, hur då? Under kjolen så klart! 
När Janne Josefsson talar så lyssnar man, han ansåg med bestämdhet att de hade pratat med väktare, vakter och andra polisiära människor att ryktet stämmer. Många åldringsrån sker av romer, ett förödande missbruk pågår bland romer och att de stjäl. Fast det är väldigt många andra som gör också. Enligt en väktare jag träffa så var det största tjuvarna pensionärerna!
Förmodligen ändrar jag aldrig uppfattning av romer, ja vet det är rasistiskt, enögt & oklokt av mig men jag går bara efter det som drabbat mig och inte vad andra berättar för mig.
Det ändå positiva jag hört om romer är att de alltid erkänner sina brott, den erfarenheten fick jag ifrån när jag själv var på ett förhör och skulle välja advokat.

Polis - Nå Mathias har du något önskemål om advokat?
Jag - Jag vill ha den alla zigenare tar för de kommer alltid undan.
Polis - Men de talar alltid sanning i förhören.
Jag - Det gör jag också!
Polis -  Nej Mathias det gör du inte, erkänn nu!

Haha ja ljuger mer än en rom! sånt svin jag är.

Hur vet en zigensk kvinna att hon är gravid?

När hon tvättar underlivet så stjäl någon tvålen.

/MathiasGoes

Kommentarer

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0