Snilleblixt!

Tyvärr lever vi i en värld där det dagligen sker överfallsvåldtäkter på kvinnor och många av dessa sker när tjejen ska hem från krogen. Det snackas så himla mycket om att något måste göras åt den här avskyvärda och kränkade handlingen, man startar grupper på facebook, skriver insändare i tidningar osv. Men blir det någon förbättring?
Nej det blir tyvärr inte någon förändring.

Jag har funderat lite över vad man skulle kunna göra för att minska risken och öka tryggheten för de som känner sig oroliga eller inte har råd med taxi.

Min Ide!
Det ska finnas en grupp av killar/tjejer som frivilligt ska ingå i "Hemvandrarna" som har jour under helger. Sen går man ut med ett telefonnummer till kvinnor som känner sig oroliga kan ringa när det är dags för hemgång från t ex krogen. Då dyker det upp en Hemvandrare som har till uppgift att se till så tjejen får ett tryggt sällskap hem och slipper gå själv. De flesta överfall sker när det är mörkt och de är ensamma. Med sällskap av en Hemvandrare så förhoppningsvis skulle det stoppa någon av alla dessa jävla våldtäkter och lyckas man förhindra 1 våldtäkt så är det värt mödan. 

Jag tycker det är sjukt att jag ens sitter och skriver om det här för det ska fan inte behövas, men tyvärr finns det så många äckel som tycker att det är ok att bete sig som hundar, så det här är tyvärr det enda förslag jag kan komma på för att hjälpa till och visa vad jag tycker om en våldtäkter.

/MathiasGoes

Kommentarer
Postat av: Jonna

Bra idé!

2008-11-01 @ 22:58:46
URL: http://jonnaliisamaria.blogg.se/

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0