Secrets

Tänk vad mycket man vet om vissa människor, hemligheter som skulle förstöra deras liv om det kom ut. Man sitter på en hel del smaskig info om Eskilstunabor, självklart finns det de som vet om många hemligheter om mig också. Vi får hoppas att vissa saker aldrig kommer ut i offentligheten. Alla har hemligheter som skulle vara förödande om de kom ut, vi får hoppas att det aldrig sker. Som tur är bryr jag mig inte om sånt jag vet om andra människor. Har inget intresse att förstöra personers liv jag knappt känner. Att man vågar lita på människor runt omkring sig, det kan räcka med en fel formulerad mening och karusellen är igång.

Många är inte så bra som man tror, vi har alltid en glansig yta för att dölja våra mer ruffiga sidor. Ibland så visas dessa sidor ändå och då får man stå tillsvars för det. Själv har jag nästan aldrig brytt mig om vad andra tänker och tycker om min personlighet, kan ni inte ta det så skit i.

Det finns människor som har vänner som inte alltid är de bästa, de hugger, skvallrar, hånar, förstör och helt enkelt skiter i allt för sina egna intressens skull. Det bästa är att inte lita på någon till 100%, ha alltid lite distans till människor som inte är ens närmaste.

Har själv blivit anklagad för händelser där jag faktiskt inte varit så drivande, jobbigt? Nej eftersom jag är van. Många skulle må bra av att se sig omkring och se hur det funkar. Alla är inte så jävla bra jämt, inklusive jag själv. Det är lugnt för mig eftersom jag vet att människor är vanliga enkla människor som alltid har sina egna agendor. Jag älskar människor men man måste lära sig hur de fungerar. Det finns bara en Ghandi, kom ihåg det!

/MathiasGoes


Kommentarer
Postat av: natalie

Så sant! Så sant!! det värsta är att dom som hugger hårdast är dom som står en närmast och dom som förstör mest är domman litar på mest. Och man själv är den sissta som får höra det om man får höra det alls!!!

2009-07-26 @ 22:10:15

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0