Fullgubbe

I bland blir man riktigt full när det är fest, igår var en sån dag. Var ute en sväng på Nybron och hade riktigt roligt, musiken var på topp, folket hade ett glatt humör och spriten flödade.

När vet man att man druckit för mycket? För mig är det nästan omöjligt att upptäckta det i tid. Alltid när jag ska hem känner jag av hur kanoners jag är. Igår var inget undantag. Var på någon efterskiva med hur mycket folk som helst och bestämde mig för att nää nu räcker det. Vanligtvis tar det ca 7min att gå hem därifrån jag var men nu tog det lätt 20min, jag har aldrig vinglat så mycket, det gick verkligen inte att gå rakt, omöjligt.

Efter promenaden så är mitt minne borta för en stund, allt jag minns är någon konstig dröm om hur jag ska gå hem och helt plötsligt så vaknar jag upp sittandes på golvet i min lägenhet. Har ingen aning om hur jag hamnade där, men jag satt där bara och hade kanske somnat eller fallit i koma. Nu på morgonen vaknar jag upp med en härlig sprängande huvudvärk och mina boxers vid knäna, hur har det gått till? Vem har dragit ner de? Förmodligen jag själv i någon vild kamp att få av mig alla kläderna, har ett svagt minne av hur jag fick kriga av mig kläderna, de satt som berg.

Ja livet är helt underbart ibland.

Varför är det alltid ett JA på fyllan och ett NEJ vid nyktert tillstånd. Är vi så tråkiga när vi är nyktra? Borde vi alltid vara lätt påverkade av alkohol? Skulle livet ha mer att erbjuda med en härlig salongsberusning som kamrat?

Jag försöker alltid säga JA även i ett obekvämt nyktert tillstånd.


 

/MathiasGoes - tar en söndagsfylla




Kommentarer
Postat av: Dad

Sjysst lägenhet.

MEN, trappen ned till sovrummet. Hur blir det på lördagsnatten. Du får bli helnykterist om du ska köpa den.

2009-09-20 @ 20:37:19
URL: http://www.mashedkidneys.se/
Postat av: Jonna

Håller med "Dad", den där trappen såg livsfarlig ut :-) Jag blev för övrigt mycket sugen på en redig fylla när jag läste det här blogginlägget... Kul att du vaknade med kallingarna nere! En gång vaknade jag med en kniv och en gaffel på brevid mig på kudden. Weird!

2009-09-21 @ 10:50:34
URL: http://jonnaliisamaria.wordpress.com

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0