Lögner

Enligt Wendela är det här män och kvinnors top 10 lögner, har själv använt de flesta så jag kan bara hålla med.

Män top 10

1) Inget är fel, jag mår bra.

Vet inte varför man ljuger om det men har själv gjort det

 

2) Det här blir min sista öl.

En klassiker, använder den aldrig då jag gärna dricker 1 öl till

 

3) Nej, din rumpa ser inte stor ut i den där.

Tror jag aldrig fått frågan men har jag fått den så har jag garanterat ljugit om så var fallet

 

4) Jag hade ingen täckning.

En bra och nödvändig lögn, ibland vill man bara inte prata

 

5) Mitt batteri dog.

Ahhh, en mycket väl använd lögn som ingen kan bevisa

 

6) Förlåt, jag missade ditt samtal.

En rätt korkad lögn då man kan se vem som ringt och enkelt kan ringa upp, bara korkade människor använder en sådan lätt genomskådad lögn

 

7) Jag drack inte så mycket.

Den här bär jag med mig hela livet, dock så vet jag inte oftast eftersom jag inte minns

 

8) Jag är på väg.

Klassiker när man är sen

 

9) Den var inte så dyr.

Förstår inte den här, varför inte bara berätta

 

10) Jag sitter fast i trafiken.

I Eskilstuna? Nja, kanske i Stockholm skulle den funka

 

Kvinnor

1) Inget är fel, jag mår bra.

2) Åh, den här är inte ny, jag har haft den jättelänge.

3) Den var inte så dyr.

4) Den var på rea.

5) Jag är på väg.

6) Jag vet inte var den är, jag har inte rört den.

7) Jag drack inte så mycket.

8) Jag har huvudvärk.

9) Nej, jag slängde den inte.

10) Förlåt, jag missade ditt samtal.

 

/MathiasGoes - The truth is out there


Kommentarer

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0