Anslagstavlan

Nu efter 11 dagar som en "Londoner" börjar det känns mer bekvämt och självförtroendet stiger. Har varit runt på upptäckningsfärd själv i stan eftersom Carro har jobbat hela helgen. Känns bra att börja hitta och veta vart man kan ta vägen. Börjar känna mig hemma här. Alltid så i början, man vet inte hur man ska agera, vilket håll bilarna kommer ifrån men det börjar ramla på plats.

Fick mina kläder, tv och xbox i veckan, otroligt skönt att ha allt på plats. Måste tacka Microsoft för xbox Live, rätt skönt att kunna ha kontakt med sina grabbar när man lirar. Har fått rensa undan en hel del kläder jag inte kan ha framme pga av platsbrist. Man fick verkligen välja ut godbitarna och det är sjukt svårt att veta vad man tror sig vilja ha för kläder i framtiden.

Allt det här...

 

...ska få plats här

 

Det gick bra men nu har jag verkligen bara mina smultron uppe, resten ligger i 5 svarta soppsäckar utfördelade på strategiska platser i våran lägenhet. När man endast har 1 rum att tillgå så får man verkligen vara snål med utrymmet. Självklart ska vi flytta till en större lägenhet men vi tänkte att under sommaren är man inte speciellt mycket hemma och det blir billigt med hyran att bo kvar, om 2-3månader ska vi flytta, längtar redan!

 

Har beslutat mig för att ta upp min löpning igen, har rätt mycket tid på dagarna. Var och köpte ett par snygga löparskor, det som slog mig var hur billigt det är med skor här. Ett par Converse kostar ca 400kr, mina löparskor gick på 740kr med lite rabatt, likadan modell hemma kostar 1400kr, sjukt billigt!!!

 

Run Forrest, run...

 

/MathiasGoes


Kommentarer

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0