Vi gillar olika bara ibland?

Varför känns den kampanjen så svensk? Varför måste vi svenskar alltid vara så "rätt", det är vi själva som tagit oss dit vi är idag. Många glömmer att vi lever i en demokrati och 5.7% av SVENSKA folket anser att SD ska vara i riksdagen, spelar ingen roll hur mycket vi visar att vi absolut inte är främlingsfientliga här i underbara Sverige. Jag är helt emot SD men varför inte bara borra ner huvudet och jobba stenhårt för att det inte händer igen. Känns meningslöst att driva en kampanj nu när nästa val är om 4år, nyheter är en färskvara! Nästa val kommer bli väldigt intressant, betydligt mer än det vi nyss såg.

Jag gillar alla manifestationer, de känns äkta och framgångsrika, man måste anstränga sig lite för att visa sin åsikt. Men den här kampanjen kommer glömmas bort om några veckor och kvällstidningarna får hitta något nytt. Hur svårt är det att klicka några gånger och vips är man en stark SD motståndare.

Vad är det för meningslös bild som man uppmanas att klistra in i sin profilbild. Blir man en aktiv motståndare av rasism när man gör det? Trodde att man redan var en motståndare i sitt sätt att vägra behandla människor olika. Det är bra att man visar sin åsikt på något sätt men det är väldigt sent nu. Känns bara så svenskt att nu i efterhand visa vart man står. Vart var alla dessa motståndare innan valet, det var rätt uppenbart att de skulle komma in riksdagen. Var ni ute och demonstrera, visade ni hur starka åsikter ni har eller vänta ni på det enkla sättet, klistra in en hand med text i eran profilbild?

Behandlar alla varandra som jämlika? Gör ni det? Tänker ni aldrig en elak tanke om en Zigenare i en affär? Aldrig uttryckt er nedsättande om det som händer i Rosengård, vinklar ni inte det som att det är vissa etniska gruppers fel? Är vi verkligen det vi försöker bevisa nu med "Vi gillar olika" kampanjen?

Jag ogillar SD eftersom de verkar vara ett gäng idioter, de verkar inte ha några vettiga människor i sitt parti. Lite som en gäng trailertrash personer som vill visa vad de tycker. Jag ogillar de eftersom jag tror att de är betydligt mer fientliga än vad de försöker ge sken av.

Samtidigt måste jag erkänna att de kanske har några förslag man ska titta närmare på, t ex språktest för att bli svensk medborgare, för mig är det ofattbart att vi inte har det redan. Vi ska verkligen se över om vi ska ta in den mängd människor vi gör eftersom vi bevisligen inte har kapacitet för att integrera de i samhället. Vi måste våga ställa krav på de som kommer hit. Bara för man ställer krav är man inte främlingsfientlig.


/MathiasGoes - kravlöst är meningslöst

Kommentarer
Postat av: almunia

Tillägger några viktiga saker som du inte skrev-

7 partier ville inte ha med SD i TV debatterna,INGEN av kvällisarna granskade SD noga eller yttryckte det var fel dom inte fick va med i debatterna.

Varken SVT eller TV4 kämpade/ville ha med dom i sina debatter.

INGEN TOG KAMPEN!!



Men som du skriver, NU reagerar alla på vad som hänt/kan hända.

Riksmedia som speglade vad som hände i valrörelsen glömde helt uppenbart det viktigaste-SD!



Sen tycker jag det är underbart med nytt parti i riksdagen (dock synd det blev SD) så partierna vaknar o inte längre kan leva i sin skyddade verkstad. Något som rör om är bra.



Sen håller jag med ang kampanjen- varför.

Jag gillar varken Maud eller KD så jag förväntar mig AB kör en kampanj mot dom också....



(sorry för långt inlägg, radera om du vill)

ha det bra matte.

2010-09-26 @ 03:45:08
Postat av: say no more

http://www.youtube.com/watch?v=pR_GWJyES_Q

2010-10-15 @ 00:02:56
Postat av: Sandra

Men vilket klockrent inlägg! Huvet på spiken, underbart att läsa något sånt här!

2010-11-03 @ 16:12:36
URL: http://viktigtstrunt.blogg.se/

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0