Blekfis

Vi svenskar har en tendens att blekna både på insidan och utsidan under mörkrets månader. Det är inget vi kan göra åt, det bara är så i vårat avlånga land. Många saknar lite pigment och blir i princip genomskinliga under vintern när inga uv-strålar vill tränga sig fram till oss. Kvinnorna har sitt smink och det ska vi vara tacksamma för, men vi män har inte den fördelen av att kunna gömma oss bakom en mask. Det gör att vi blir mycket fulare än vad vi behöver vara under vintern. Så jag måste rekommendera er att ta en tripp till solarieöarna, det bästa stället man kan besöka utan att behöva åka utomlands. Men man får se upp, tänk på att man fortfarande ska kunna väcka uppmärksamhet i Afrika. Det får inte bli för mycket av det bruna. Har sett för många människor som inte riktigt insett när det är dags att ta ett break från solarieöarna. Det ska bara vara en touch av färg, en liten uppfräschning av befintlig hud. Har testat diverse "brun utan sol" krämer och kan inte tipsa om någon, har ni som mig mycket skägg så är det ett "No No" att använda det i ansiktet. Skägget blir oranget och huden får en gulbrun ton, ser ut som någon LSD påverkad person från 70-talet varit där och använt ditt ansikte som ett uttryck för sin konstnärliga talang. Men går man mycket sparsamt till ett solarium så funkar det, man ser och känner sig mycket finare när huden har en ton av kaffe latté, eller kaffe blatté som de säger i Skiftinge.


Ett exempel på hur fel det kan gå.




/MathiasGoes

Kommentarer
Postat av: Ric

Va fan försöker du skrämma bort dina trogna läsare genom att sätta upp en bild på fågelskrämman beckham? Sätter du in en bild på patetiska Rosing då skickar jag fet Steffo efter dig... Så med andra ord så är det jag som reglerar vad som skrivs här...



En arg läsare

2008-12-16 @ 20:22:02
Postat av: Ric

Va fan försöker du skrämma bort dina trogna läsare genom att sätta upp en bild på fågelskrämman beckham? Sätter du in en bild på patetiska Rosing då skickar jag fet Steffo efter dig... Så med andra ord så är det jag som reglerar vad som skrivs här...



En arg läsare

2008-12-16 @ 20:24:05
Postat av: Anna

Gubben man kan inte sminka sig brun vettu. Hoppas på lite bättre research i bloggen framöver ;)

2008-12-17 @ 10:50:53
Postat av: Mathias

KASTANJEVATTEN! det kallar jag för smink! och så har ni puder, foundation i olika färger så mig lurar ni inte!

2008-12-17 @ 10:56:46

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0