Ensam i jul?

Första julen utan tjej är i antågande och det känns lite tomt, vanligtvis är planerna i full gång vart man ska äta, vart man ska åka osv. Men i år är det annorlunda och känns konstigt. Men jag har tagit till vara på de tillfällen som bjuds, igår var jag hos Mari&George och avnjöt en alldels perfekt julskinka, det var mycket mysigt. På julafton blir det som vanligt dock så ser jag fram emot och träffa alla vänner senare på kvällen och bara vara. Mina vänner är verkligen som en familj för mig, vi har hängt ihop så länge att vi är en stor familj, man hittar alltid tillbaka till de. Det är att ha riktiga vänner och jag känner mig lyckligt lottad över det.

Var i Stockholm idag för att inhandla julklappar och kläder, det slutade med endast kläder för mig och inga julklappar. När man inte har en tjej att handla åt så spar man väldigt mycket pengar, men hade faktiskt hellre köpt något åt någon.

Jag har sett Kalle Anka sen jag föddes och helt ärligt så är jag sjukt trött på skiten, så i år kommer jag faktiskt bojkotta Kalle och hans vänner och det känns hel rätt. Julen består av väldigt många måsten och det känns som den riktiga julandan har försvunnit på vägen. Helst skulle man samla alla man tycker om och ha en liten samlings fest utan julklappar men med god mat och dryck istället. Det är väl inte julklapparna som gör julen? Har ingen julkänsla överhuvudtaget, vet inte vart den har tagit vägen men hos mig finns den inte.

/MathiasGoes

Kommentarer

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0