Hatar er som säger.....

Det finns ett uttryck i svenskan som jag avskyr mer än något annat. Har ni hört "Alltid retar det någon"? Jag får kryp i kroppen när jag har folk använda det. Jag kan se framför mig en 45årig kärring som nyss färgat håret Teletubbie lila och tycker hon är så jäkla cool, sen när man säger något om det så används det nämda uttrycket. Det är som hon försöker komma undan det faktum att det är skit fult. Inte fan gjorde hon det för att något skulle bli upprörd över att hon har lila hår. Hon gjorde sitt livs misstag och försöker smita ifrån det. Nu är det tyvärr många som använder uttrycket i tid och otid, jag lovar det passar inte någonstans. Ni som använder det ser jag på med förakt och blir mycket irriterad över att ni inte kan stå för era misstag.

/MathiasGoes - står för sina misstag och de är många.

Kommentarer
Postat av: Mary with the Cherry

Är det Leffe som hasplat ur sig det där eller, det känns som en fras han brukar dra varje dag!

2008-12-17 @ 13:39:05
Postat av: Mathias

Haha ja han har myntat det ett par gånger, men även många andra.

2008-12-17 @ 15:05:00

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0