Som en jävla action rulle

Så kan man beskriva julafton för min del, som en riktig Jet Li film. Det var snygga tjejer,knivar,blod,slagsmål,benbrott, ja som ni ser kan listan göras lång efter gårdagskvällen. En julafton ska inte vara som en action film men det blev resultat eftersom vi är vi. Tragiskt är ordet jag letar efter och så känner jag verkligen, det kommer kosta oss en Köpenhamn resa över nyår plus mycket annat som skulle kunna hända under dessa dagar. Jag är besviken på en person och hans agerande igår, den människan borde lära sig att hantera sin problem som uppstår när det är alkohol inblandat. Jag kanske inte borde skriva om det som hände igår men jag är så sjukt besviken på vad som kan hända mellan vänner, det finns inte i min värld att man ska bete sig som en nolla och förstöra för så många. Nu hade vi väldigt kul igår tills helvetet braka lös, jag var riktigt taggad och hade mycket på gång men allt rann ut i sanden när någon tyckte att det var roligare att missköta sig och gå på personer som inte förtjänade det. Ordet barn har dykt upp väldigt många gånger hos mig det senaste dygnet och jag kan inte se det på ett annat sätt, vi hade och göra med barn igår. Omogna människor som inte blir sig själva under påverkan av alkohol. Jag med flera är så jävla trött på det här, vi vill inte vara med om det här längre, väx upp, stoppa undan gangster mentaliteten, blir vuxna för helvetet!

Skickar en stor tanke till min vän som får sin jul och nyår förstörd, vi får hitta på något annat helt enkelt.

/MathiasGoes

Kommentarer
Postat av: Annika

Kunde inte sagt det bättre själv Matte. Du är årets stjärna och det tror jag hela mälarsjukhuset håller med om sen du önskade varenda patient där inne god jul! :)

2008-12-25 @ 22:12:45
Postat av: Natalie

Du kan ju alltid ge ditt nr till mig så vidarebefodrar jag det=)För övrigt har du helt rätt. Låt oss glömma denna julafton!!!

2008-12-26 @ 13:40:49
Postat av: Anna

Känns som att du beskriver dig själv faktiskt. Försvarar absolut ingen person i ditt julaftonsdrama men det kanske är dags att se över alkoholens inverkan på ditt eget beteende. Barn.

2008-12-26 @ 19:08:46
Postat av: Anonym

Anna det märks tydligt att du inte vet vad du snackar om matte gjorde en jävla insats den kvällen! har du något personligt att säga kan du ringa i stället för att smutsa ner hans blogg!!!!!!

2008-12-27 @ 11:17:26
Postat av: Anonym

vaddå? har man en blogg får man väl räkna med lite kritik, speciellt när man serverar en sån grej på fat? jeeez killen är väl inget helgon som han gärna utmålar sig för att vara!!! juldagen var en annan femma mot julaftonens saint mathias.....

2008-12-27 @ 12:00:18
Postat av: Anna

Tro mig, telefonen används rätt flitigt också. Dessutom har jag aldrig pratat om vad som hände på julafton utan om vad som hände dagen därpå. Och om man vet vad jag pratar om så blir inlägget om julaftonen genast ganska komiskt.

2008-12-27 @ 18:59:50
Postat av: Ric

som du ser anna så handlar detta inlägg om Julafton. Vad du syftar på eller tänker så handlar det inte om dig eller matte. Synd att jag stod i vägen för karateconny för slaget var inte ämnat för mig Det är jag som ligger på sjukhus med smärtor å inte kan skita på en vecka. Såmin julhelg e förstörd samt nyårshelg. en arg snubbe som väntar på operation. Så klaga nån annanstans. Men gott nytt år påre

2008-12-28 @ 15:44:15
Postat av: Ric

Komiskt??? så du tycker det är komsikt att en person som bara ville stoppa ett bråk får ligga på sjukhus en vecka med 2 brutna ben är komsikt.Ligg här själv då bortskämda människa. Du vet inte vad du pratar om ju mer du skriver ju mer respekt tappar jag för dig. Skriv din egen blogg i stället där du kan skriva om din lilla bubbla runt Nybrogatan. ähhh sätt på en sex and the city rulle å dröm dig bort till ett liv som du tror att du lever. Ps den serien är inte på riktigt ds.

2008-12-28 @ 15:59:07
Postat av: natalie

det finns ingenting med julafton som kan beskrivas som komiskt. det som hände va ofattbart och sorgligt och jag har väldigt svårt att tro att det går att jämföra med att nån är "otrevlig på fyllan" Men dom som va där vet!!! Och dom som va där vet också att alla våra hjärtan är hos Rickard och annika Denna jul och nyår och det finns inte nån bland oss som inte skulle vilja dra tillbaka tiden och ändra den kvällen!!!

2008-12-28 @ 16:34:37
Postat av: Anna

Min kommentar var riktad direkt till Mathias eftersom jag visste att han skulle förstå vad jag menade. Vilket han gör. Jag menade absolut aldrig att det som hände på julaftonen var komiskt utan jag syftade på att han skrev ett inlägg om en person som flippade på fyllan och sedan gjorde precis samma sak 10 timmar senare. Tråkigt att du måste gå till personangrepp Rickard. Personligen är jag i alla fall full av respekt för dig och om du pratar med Mathias så får du höra vad jag sa och hur fruktansvärt synd jag tyckte/tycker om dig (och Annika) när han berättade vad som hänt. Min kommentar har inte det minsta med dig eller dina vänner att göra och jag har skänkt många tankar till dig i din sjukhussäng, det kan du lita på. Nu ska jag återgå till mitt sex and the city.

2008-12-28 @ 18:07:01
Postat av: ric

Thx. Vi får väl simma lugnare allihopa hädan efter.

Se upp var man placerar sina tunga karate kickar.. Samt vem och var man stoppar tungan i.. :)

2008-12-29 @ 10:10:25
Postat av: FIA

Men kom igen! alla fattade väl att ANNA menade att det var komiskt att Mathias skrev som han skrev om att den här personen inte kunde hantera alkohol?! Inte nåt om den olyckliga julaftonen!!! Sen när blev Anna evil liksom?? O varför klaga på ett härligt sex and the city liv( som de flesta tjejer drömmer sig bort till)?? hellre det än den trista vardagen i eskilstuna där vissa lurkar aldrig kryper ur sina små hålor.....

2008-12-29 @ 13:44:58
Postat av: FIA

O mathias, det var synd att det blev som de blev!!! du behöver inte säga förlåt till mej! ingen är perfekt! ibland blir konsekvenserna bara så jävla tråkiga att ha o göra med...

2008-12-29 @ 13:53:28
Postat av: stupid

Sluta gotta er. Ni gör en hel limpa utav en liten brödsmula sluta gotta er. det räcker nu!!! Shit låter som ni har för lite problem så gottar i andras små betydelslösa problem. Gör nåt vettigt utav den den energi som ni lägger ner på andras problem... Vi skrattar!!!

2008-12-29 @ 23:47:49
Postat av: Anonym

kommentarsrekord

2008-12-30 @ 00:42:09
Postat av: Pussys

Alla ni låter som jävla bögar

2008-12-30 @ 10:41:44
Postat av: Stureplönn

Fyfan för att bo i lilla Äckeltunna, ser att det finns andra aktiviteter än att välta kor eller plöja åker. Tycker så synd om Er, ring tv3 så kan då göra " Alla barnen i äckelbyn"

2009-01-01 @ 19:25:33
Postat av: soft

Du stureplönn ... du har det säkert kul in din attityd se mig hör mig, jag är nån viktig människa som igentligen är en liteskit som inte gör ett jävla nytta för... Jag vet att du har nyss flyttat från stan föressten tack för knullet äckel mun

2009-01-02 @ 12:34:55
Postat av: sofooooooooooo

Du stureplönn ... du har det säkert kul in din attityd se mig hör mig, jag är nån viktig människa som igentligen är en liteskit som inte gör ett jävla nytta för nån.. Jag vet att du har nyss flyttat från stan föressten tack för knullet äckel mun..borsta tungan kanske luktade syra från äckliga mun

2009-01-02 @ 12:41:13
Postat av: sooft

stureplönn...... jag tror att du är en arab liknade icke svenska kunning curry stinkande gul tunga...

2009-01-02 @ 12:45:19
Postat av: henke

hahahahahahahahahahahhaahahahah...vem stoppa en krona i dig din jävla dyselektiker. ska du tycka synd om oss????? hahahahahahaha...det blir svårt o ta en förolämpning på allvar när du inte ens kan stava...JÄVLA småbarn,glöm oss! När folk inte har några liv börjar dom bry sig om andras. ta din äckeltunna o stoppa upp den i din lilla bubbla, gå o sminka din katt,luder,eller bög, eller bägge!!!smaklöst och tarftigt, en medelmåtta som försöker få uppmärksamhet. Jag skäms!

2009-01-02 @ 12:48:54
Postat av: Annika

Hörru stureplönn, och alla andra som inte skriver ut sina namn, fegisar! Skriv era riktiga namn om ni ska yttra er annars är ni bara löjliga.

2009-01-02 @ 21:31:24

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0