Tomten har blivit ego

Jag har ledigt 9 dagar i rad under jul och nyår och ska spendera dessa dagar till healing av mig själv. Ska slösa en hel del pengar på mig själv, givetvis ska jag köpa lite klappar till de som varit snälla men mest ska jag bränna på saker till mig själv och till nöjen under dessa dagar. Åker upp till Stockholm den 23:e för att ordna outfits för annandag jul och nyårsafton samt hitta alla paket folk ska få. Det är min lilla jultradition att alltid köpa paketen sista dagen, så man hittar in i julandan lagom till jul.

Min ekonomiska plan har gått alldeles lysande, kuverten blir bara tjockare för varje dag som går och prognosen är att det kommer finnas en skön extra summa att lägga till på lönen när det kommer.

Tycker tävlingen går lite segt, dåligt med gissningar men samtidigt är det väldigt kluriga ledtrådar ni har fått, men jag lovar er att de kommer bli lättare.

Allt är klart inför nyår men vad som sker är än så länge hemligt.

Ska på dop på söndag då ska nämligen Europas gulligaste tjej döpas. Vill inte köpa något klassiskt som en silversked eller något annat oanvändbart, så har ni några förslag så tipsa gärna under kommentarer.

Brukade skriva en limerick varje fredag som jag mejlade i väg till Anna men nu kör vi den här på bloggen istället.

Lilla stella skulle döpas
Mathias visste inte vad som skulle köpas
Föräldrarna hade ingen aning
Jag fick ge mig ut på spaning
Kanske ett vipkort eller köpass

Ja vet den sista var dålig men sjukt svårt att hitta rimm på köpas och döpas.

/MathiasGoes


Kommentarer
Postat av: Dad

Utedass rimmar ;-)

2008-12-13 @ 13:53:10

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0