Ateist, javisst!

Religion är endast en bit av världhistorien som männsikor runt om världen har gjort till något mycket större och viktigare än vad det egentligen är. Själv så vägrade jag konfirmera mig pga av att jag tycker kyrkan och kristendomen är ett skämt. Har gått ur kyrkan eftersom jag inte har något intresse att hjälpa de att sprida sitt falska budskap världen över. Vilken religon är det som gäller? det finns så många religoner så allt har blivit en jävla soppa.
Själv anser jag att vi borde tro på oss själva som människor istället för hoppas på räddning från någon högre makt. Brukar säga att religon är till för de svaga som behöver något mer i livet än sig själva, men det är en del för att bara provocera de troende. Många av de troende saknar självdistans till sin religon vilket är väldigt komiskt hur de kan låta något som egentligen ingen vet något om spela så stor roll i deras liv. Tänk om allt bara är en fiktion av något som hände runt den tiden. Det är bara att se hur mycket problem det skapar i världen, hur många religonskrig har vi inte haft!
Många människor för gömma sig och leva i fruktan bara för att de tror på fel religon i fel land. Det är sjukt för så är väl det inte tänkt att det ska vara. Det borde finnas någon form av ny uppdaterad religon som bara handlar om att ta hand om sig själv och sina medmänniskor oberoende etnisk tillhöriget.
Det finns ingen högre instans som hjälper en i svåra situationer, jag lovar! Kolla på hur många som tror i fattiga, krigshärjade och sjukdomsländer och vad fan hjälper det dom? Det senaste jag såg var att det är lika jävligt som det alltid varit för de. Men ibland kanske det känns bättre för dessa människor att tro på något pga av sin situation men jag svårt för välutbildade människor kan tro på det.

/MathiasGoes

Kommentarer
Postat av: pejjan

jag tycker att du ska hålla dig till att skriva om annat skit. Istället för att skriva om religin som du inte har en aning om fikus. skriv om hästar och grisar och fester och annat tråkigt skit peac

2008-11-06 @ 14:14:03
Postat av: Matte

Ja skriver bara om hur jag ser på saken och den har jag en aning om. =)

2008-11-07 @ 08:59:13

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0