Ensamhet

Tänk vilken lyx vissa av oss kan unna sig, kunna välja själv när man vill vara ensam eller umgås med människor man tycker om. Det finns tyvärr väldigt många som inte kan ta sig sådana extravaganser. Det får mig att må dåligt över just de som inte har något att välja på utan alltid är ensamma pga av sociala handikapp och utsötta av samhället.
Jag är väldigt glad för att jag kan välja när jag ska hänga med mina vänner och när jag inte känner för det så är jag ensam och njuter av det.
Vi som har det så här bra borde reflektera och värdesätta det mycket mer än vad man gör. Det är ingen självklarhet att det ska vara så här, man har haft tur i livet om man kan välja mellan dessa 2 saker. Det här är helt ny upptäckt för mig och det fick mig att tänka efter hur bra jag har det i mitt liv. Jag har människor som älskar mig, människor jag älskar, vänner som bryr sig om mig, vänner som jag bryr mig om.
Läste en artikel om några forskare som har forskat om vad livets mening är, deras slutsats blev att livets mening är att betyda något för någon. Det är väldigt vackert och jag håller helt med om att det kan vara livets mening. Tänk att få vara någon speciell för någon som man själv håller kär. Det är magiskt och det skapar lycka. Så ta hand och vårda de människor som älskar er för just den ni är.




/MathiasGoes

Kommentarer

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0