Vintertid

Nu i helgen ska vi alla vrida tillbaks våra klocker för att få det ännu mörkare, finanskrisen räcker tydligen inte. Har aldrig förstått varför vi gör det här när vi ändå vrider tillbaka den efter några månader. Det är nu alla depressioner börjar, självmorden ökar och ett allmänt grått lager lägger sig över oss.

Men jag har ett recept på hur man lätt tar sig förbi denna period av året.


1. Köp ljus
2. Inhandla alla Kent skivor
3.Skaffa en mjuk filt
4.Ordna fram sprutor.
5.Några cabbar heroin

Tänd ljusen, släck ner lägenheten, sätt på Kent skivorna på repeat, lägg dig i ett hörn i lägenheten/villan, dra den mjuka filten över dig, ladda sprutorna och börja skjut.

Ok lite drastiskt men ungefär så här mår nog alla människor under vintern här i Sverige. Det suger! Allt liv dör när mörkret tar över. Värdelöst! Visst kan man ta långa bad, mysa i soffan men det är fortfarande mörkt och nordpolskallt när du ska utanför dörren. Meter tjocka lager av kläder behövs för att inte förfrysa och sluta som svavelflickan. Humöret sjunker till minus celsius. Allt blir bara hopplöst...Men sommaren är snart här igen och det är då vi lever för hela året. =)



/MathiasGoes

Kommentarer
Postat av: Pato

Tycker vara att nästa gång jag delar med mig tips från mina överlevnadskurser, så ska jag ha minst 15% av dina intäkter som du får in via bloggen. Annars ber jag Taisto,Kyösti och Henki göra en liten visit. Föstår inte varför de var så upprörda av din blogg.

2008-10-22 @ 14:04:27
URL: http://www.redwing.info/CORNDOG.JPG
Postat av: Matte

Du får 5%

2008-10-22 @ 19:11:03

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0