Jag - 20090114

Jag vet vad jag flyr ifrån men inte vad jag söker

Jag är en sökare har jag lärt mig på senare år, känner mig aldrig riktig nöjd med min situation utan jag letar hela tiden nya vägar att vandra. Har levt stora delar av mitt liv med tron att gräset alltid är grönare på andra sidan. Har dock lärt mig att så inte alltid är fallet men ibland har det varit min sanning.

Jag står inför ett vägval i mitt liv, antingen börja studera i höst eller så stannar jag kvar på jobbet och troligt får ta över en ny kund med ca 15personer under mig. Det är svårt eftersom studerandet är osäkert och nya kunden är kanske inte det jag vill syssla med. Jag känner att vad jag än väljer så kommer jag äntligen kunna slappna av lite och sluta fundera på min framtid.
Jag kanske kan jobba mig uppåt eller så utbildar jag mig till något större. Det här är det krångligaste beslut som jag tagit eftersom jag ändå blir 28år i sommar och det börjar bli dags att utforma mitt liv som vuxen. Allt jag egentligen vet är att jag inte trivs så som det är nu. Jag behöver en förändring men vet inte åt vilket håll jag ska vända mig, facit kommer jag aldrig kunna fundera fram utan det blir magkänslan som får avgöra.

Socialt är mitt liv på toppen just nu, jag har börjat umgås med fler än mina närmaste vänner och det behöver jag. Har alltid tyckt om att ha många olika sorters människor runt omkring mig och det påverkar mig enbart positivt.

Mina vänner! ingen nämd ingen glömd

Rickard&Annika, Brorsan, Pato&Frida, Pero&Carro, Goran, Ivan, Henke, Josko, Anna, Lundickarna(Mari&George&Stella), Jonas, Grabbarna i hockeyligan, Ogi, Majkan, Bora

Som ni ser har jag ett jäkla lyxliv socialt nu fattas bara resterande pusselbitar i livet.

/MathiasGoes





Kommentarer

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0