Hållplats - Svista

Igår så hände det något mycket märkligt, vet fortfarande inte om det är lagligt. Jag var på väg hem från Nybron när jag ser en polis attackera en tjejkompis, polisen drar, sliter och skriker åt henne. Hon hade viftat med ett paraply, tydligen inte OK i Eskilstuna. Givetvis kan man inte acceptera det, så jag kliver fram och hamnar i en hetsig ordväxling med en polisman. Det slutar med att han säger åt mig att jag inte får visa mig på torget för då skulle det hända något. Jag accepterar det och går därifrån, sätter mig vid busshållplatsen utanför Ming och pratar i telefon, när jag avslutat samtalet tar jag 2 steg emot torget, då flyger polisen på mig, han börjar skrika och slita i mig. Jag är lugn och sansad eftersom jag vet att mitt MC-lämpa kan ryka om jag hamnar i fyllecell. Jag ber om ursäkt och säger att jag mer en gärna går åt andra hållet, det duger inte åt polismannen, så han tillkallar en bil med 2st polisaspiranter och slänger in mig i bilen. Jag frågar ena aspiranten om det är OK att göra så här, han tittar skamset och säger att det inte är han som bestämmer. Väl i bilen på väg ut mot Ekängen så pratar idioten i radion och säger han håller på med en avhysning av en full och bråkig person, jag vänder mig emot ena aspiranten och ifrågasätter beskrivningen av mig, han tittar ner i knät och skakar lite lätt på huvudet och säger nej men det är inte jag som bestämmer. När vi nått resans mål som visade sig vara Svista vid H&M-lagret så vänder han sig om och säger att det här är min ändhållplats. Jag klev ut ur bilen och började gå hemåt, blev upplockad av en taxi vid Djurgården. Jag har aldrig varit så förbannad i mitt liv, en snutjävel som beter sig så fruktansvärt illa är inte OK. Jag vet att jag förmodligen har förtjänat den här behandligen någon gång i mitt liv men igår var jag lika oskyldig som Snövit. Vilket jävla sätt, hur fan ska man behandla polisen när de behandlar en som skit.

För många snutar har valt fel yrke, de är rena idioter! Inte alla men tillräckligt många för att skapa en dålig bild av polisen.

Fick höra att det här polisbefälet är den grinigaste och elakaste människa som gått i ett par skor, synd att han valde ett serviceyrke. Du kanske ska vika tvätt vid ett fängelse istället.

Akta er för en man i 40års åldern, rätt kort(förmodligen längdkomplex), mörkhårig, lite George Cloney skägg och sur som en lidlpåse full av citroner.

/MathiasGoes - skoskav

Kommentarer
Postat av: Maja

Haha, kan inte låta bli att skratta. Hur lyckades du?

2009-06-08 @ 01:46:59
URL: http://savic.blogg.se/
Postat av: Ric

Fan skriver du inte om min vinst i fifi.....



2009-06-08 @ 11:16:50
Postat av: Jonna

Jag blir förbannad. Vilken jävla bitterkuk till polis!



De andra var ju inte ett dugg bättre. Vadå "inte jag som bestämmer"? Fy fan alltså... Pinsamma folk.



Jävligt duktigt av dig att inte lacka ur på dem.

2009-06-08 @ 20:13:24
URL: http://jonnaliisamaria.blogg.se/

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0