Avtrubbad

Har internets totala överlägsenhet gjort oss vanliga människor immuna mot hemskheter? Klart som fan det har. Nätet är överfullt av sjuka klipp och bilder på saker jag inte ens vågar skriva. Jag lever i en tro att vi som belägrar jorden är fan de sjukaste varelsena som finns. Det är svårt att dra en gräns för vilka som är sjukast, de som gör klippen eller de som tittar nyfiket på dessa. Jag undrar om det alltid har varit en sjuk värld vi lever i och tack vare internet så har de sjuka lyckats nå ut till den stora massan av "vanligt" folk.
Är helt övertygad om att internets påverkan på oss människor är fruktansvärt stor, kolla bara på alla modebloggar, sexsidor och diverse andra djupt gömda intressen som kommit upp till ytan och kan beskådas av allmänheten. Om jag går in på det sexuella planet så får man ändå vara lite tacksam för porrindustrin som lyckats hitta nya vägar för oss att vandra, är övertygad om att det ibland är positivt för både män och kvinnor att det finns porr som vågar tänja på gränserna och låter oss annars så försiktiga människor att testa något nytt. Nu får ni inte misstolka mig och tro att jag hyllar de sjuka sakerna utan de som får en att göra något nytt och oprövat. Det är alldels för tabu med sex i Sverige och vi behöver en injektion av lite annorlunda för att förstå att det är ok att njuta av annat än missionären. Tyvärr består nätet av 95% ointressant material men resterande 5% är både lärorikt och underhållande. Jag undrar hur det kommer se ut om 10år, är vi alla sadister med fetisher som får Josef Fritz eskapader se ut som en Disneyrulle.

/MathiasGoes

Kommentarer

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0