Finanskris



Jag har upptäckt att den här månaden har budgeten för mitt extravaganza liv dragit iväg så jag har tagit till drastiska åtgärder för att rädda det som räddas kan. Tyvärr har jag ingen politisk instans som kan kliva in och hjälpa mig igenom krisen så jag har utarbetat en klassisk men genialisk plan.

Plan de rescue!
Jag har införskaffat mig 24st kuvert som jag fyller med lika antal kronor och varje kuvert motsvarar 1 dags budget. Jag får ALDRIG nalla i något kuvert som ligger framåt i tiden. Vet jag att det vankas extra festligheter så måste jag helt enkelt spara fram de pengarna under de dagar som ligger före i tiden. Överskrider jag budget så är det GAME OVER. Jag känner mig helt trygg i planen och är 100% säker på att den kommer följas. Faller försöket väl ut så kommer jag förmodligen att fortsätta med den ekonomiska planen för en lång tid framöver. Jag har satt startdatum till den 1:a december och målgång är 23:e december. Kommer ha uppföljning här i bloggen med resultatet. Jag lovar och svär att jag kommer vara benhård och hänsynslös mot mig själv för en sprucken budget.


/MathiasGoes

Kommentarer

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0