Var är boxen?

Nu ska jag inte låta som en passionerad vin älskare men jag kan inte riktigt förstå varför folk släpar hem ett Bag in the box vin, tycker att det förstör det lite fina med vinet. Är det för att ni spar några kronor, slipper bära flera flaskor? Jag vill jämföra boxen med ett Billy´s panpizza storpack som man kan köpa på de flesta matkedjor, allt i storpack är jag väldigt anti emot det tar bort all charm från maten, vinet och övriga produkter som finns i storpack. Det känns lite radhus att på fredagkväll slita upp sin nyinhandlade box på matbordet och börja hälla i sig. Vin ska vara lite fint och något extra man unnar sig, inte något man köper litervis av och häller i sig under helgerna. Jag har mycket hellre 2 flaskor i en fin förpackning på matbordet än en stor jävla låda vin. Det är så mycket snyggare med fina flaskor i ett läckert vinställ än 5 boxar vin undangömt i garaget. Tro fan att det snart kommer bo en alkis i varje hem när boxarna har blivit så populära. Det känns lite Cro magnon med boxen medans en flaska är lite Carl-Jan och då är valet lätt enligt mig. Nu står inte jag och säger att jag är en vinkonnässör men jag tycker det är viktigt att bevara lite klass och lyx i vardagen.

/MathiasGoes


Kommentarer
Postat av: Anonym

två fördelar med baginbox: 1) du ser inte hur mycket du har kvar (och därför inte hur mycket du druckit) 2)du sparar cirka 20 spänn per box (vilket innebär ca.100 spänn extra i veckan) Okej då matte, flarror är finare och kanske bättre men du behöver ju inte vara så onyanserad och säga att box är för white trash och flaska för fint folk. Jag har sett bänkalkisar klunka direkt ur flaskan! HAH!;)

2008-11-20 @ 12:25:55
Postat av: Mathias

För det första, dricker du 5 boxar i veckan har du alkoholproblem! Och 100kr rikare i veckan för att dricka box nja det är för lite för att det ska var värt. Där ser du hur trashit det är när inte ens alkisarna väljer att dricka box även dom skiter i att dom skulle spara 100kr veckan ;) haha. Heja alkisarna dom har klass! Man kanske inte ska tro på allt när jag nyanserar folk, det blir bättre när man överdriver lite. ;)

2008-11-20 @ 13:44:35
Postat av: Anna

Jag är för vin i ALLA färger, former och förpackningar :)

2008-11-20 @ 21:37:51
Postat av: fraj

Okej okej lugna ner dig vännen!;) Mitt inlägg var också lite överdrivet hahaa.. men hellre va trash med boxen än boxen i trashen!=)

2008-11-22 @ 19:24:25
Postat av: Mathias

haha det är sant =)

2008-11-22 @ 22:35:54

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0