Walking down memory lane.....A tribute to a special time

Ibland minns man stunder i sitt liv med lite extra värme i sitt hjärta och det lägger sig en svag nostalgisk dimma över ens tankar. Då mår jag bra men samtidigt känns det lite ledsamt att vissa perioder tagit slut i mitt liv. Jag hoppas alla människor får uppleva hur det är att ha någon speciell person i sitt liv, någon man uppskattar, ser upp till och mår bra av att tänka på.
Man bygger upp lite Hogwartsmagi över just den tiden i sitt liv och glömmer snabbt de krävande tiderna, det tycker jag är en underbar sida hos oss människor, få minnas det oskyldigt vackra och glömma de negativa.
Jag älskar att bara minnas det ljusa och vackra stunderna man har haft. Jag har ett riktigt värdelöst minne men vissa känslor och tankar kommer alltid att finnas kvar hos mig, jag kommer bädda in dom i små små lådor som jag gömmer inom mig själv och när det är lite tungt eller allt känns grått och trist så ska jag använda lådorna till att  minnas en speciell tid med en underbar person.
Ibland kommer mitt liv endast vara ett tunt skimmer av verkligheten och jag kommer att vara en ytlig människa som gör meningslösa saker, det är endast för jag inte skulle orka leva mitt liv i den verklighet så som jag känner den. Jag hoppas någon gång få återkomma till min verklighet och leva mitt liv så som jag vill leva det.

/MathiasGoes


Kommentarer

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0