Utsatta



Vi som bloggar måste nog vara lite exhibitionister, många av oss hänger ut sitt liv på nätet och låter många kända och okända ta del av det. Tyvärr så ger det ett ypperligt tillfälle för avundsjuka hatiska nollor att skjuta lite prick på bloggaren, självklart sker detta 99% av gångerna anonymt.
Lyckligtvist så har jag inte blivit någons måltavla men jag känner till en som drabbats av dessa anonyma pajkastningar, det har gått så långt att personen som förmodligen gillar sin blogg kommer stänga ner den. Förstår inte hur fega vissa människor är, det är så jäkla lätt att stå där med sina starka åsikter/kommentarer när man kan gömma sig bakom sitt vapen till tangetbord och förmodlign hånfullt ler efter varje gång personen trycker på skicka efter ytterligare ett påhopp som säkerligen grundar sig på lögner & avundsjuka.
Det fascinerar mig hur mycket man måste ogilla en person för att ta sig tid och läsa personens blogg och sen även kommentera personens privatliv. Det är den hatiske som borde se över sitt liv och inse att den är patetisk när man har så mycket att säga någon och sen gör det anonymt, ett självklart fall av feghet och omognad.
Självklart får vi som bloggar räkna med att det finns människor runt om kring som inte gillar oss, vi ska kunna ta en elak kommentar, kanske även flera men anser mest att det är patetiskt av den människan som orkar lägga så mycket kraft på sitt hat inte gör något roligare av sin egen tid. De som lever sitt liv anonymt på nätet är garanterat någon som lever det anonymt i den riktiga världen och det är tragiskt. Så kliv fram bakom skärmen och visa ditt riktiga jag.

/MathiasGoes -  supports M.B

Kommentarer
Postat av: Maria

Helt rätt Mathias!!! ...

men imitt fall har bloggen för tillfället förstört för mig än att göra någon nytta.

Jag kan ta de mesta elakheter som skrivs, men när mitt förhållande blir lidande måste man någonstans sätta ner foten.

Jag tar för tillfället en semester från bloggen och lite utav omvärlden, ihopp om att bli lite anonym om nu det någonsin kommer gå.



Däremot kommer inte mitt bloggläsande bli lidande utav detta så räkna med en trogen läsare fortfarande =)



:)



2009-02-06 @ 22:08:34
URL: http://mariabrodin.blogg.se/
Postat av: Mathias

Skönt att höra, förstår om det drabbat dig mer än vad som är okej. Hojta till när bloggen är upp and running igen. Du kan alltid bli en gästbloggare hos mig =)

2009-02-07 @ 02:22:01
Postat av: Fialainen

fan jag kunde inte sagt det bättre själv mathias! man blir så jävla irriterad men samtidigt full av skratt när folk e så jävla hemliga... uppenbarligen finns det mkt de har att skämmas över... från o med nu e det straight up som gäller!!! =P älska bloggare som hänger ut sig själva! vågar stå för sina handlingar o ger sin bild av verkligheten.... till skillnad från vissa andra... PUSS O KRAM SOFIA FUCKIN JORMAKKA;P

2009-02-07 @ 19:54:35

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0