Ett nytt år

Nu är jag tillbaka efter nyårsfirande i Copenhagen och ser att även om inte jag varit aktiv här så finns det andra som lägger ner mycket energi på kommentarer, både på gott och ont tyvärr.

Nyåret i Köpenhamn var mycket trevligt och jag skulle inte kunna valt ett bättre sällskap en mina 2 musketörs vänner. Det var skratt, Tuborg, livsfarliga fyverkerishower och sjukt många 7-Elevens. Staden påminner lite om Stockholm dock smutsigare. Något som fascinerade mig var den andra värld som verkade existera bakom T-centralen, det var som Twilightzone. När man klev ut på andra sidan så spred sig en annorlunda lukt och man verkligen kände hur otryggheten kom krypande sakta uppför nacken. Människorna var av andra klassens medborgare, sprutnarkomaner, langare, horer, barnfamiljer och kostymfolk. Det var en salig blandning av olika etniska tillhörigheter och porrbutiker låg väg i väg med hippa skoaffärer. En sjuk värld var det och jag är mycket glad över att vi inte ens har något som kan liknas vid den misären.

Hade tänkt att avsluta året med en nyårskrönika men jag nöjer mig med att beskriva året som gått med följande ord:
 
Mycket kärlek, mycket bråk, mycket avslutat, mycket nytt

2009 kan bli det bästa året hittills i mitt liv om det blir som jag tänkt mig.

Använder glasögon fast jag verkligen inte behöver det, mest för att det är snyggt. Kan tycka att det är lite knäppt att använda något som man inte behöver, man åker inte runt i en rullstol om man inte måste.

Hälsningar till Tyson och Eddie!

Lite bilder från Köpenhamn








/MathiasGoes



Kommentarer

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0