Gott&blandat

Tillbaka efter en helg fylld av norrlandslugn pga av usel ekonomi för dagen. Lite bira & fotboll har min efterlängtade helg inneburit. Har jag blivit smartare? gladare? vet vad jag vill? nej tyvärr är på samma ruta som jag var kl 16.00 i fredags. Jag är rätt trött på mig själv ibland, orkar inte leta efter ting i mitt liv.

Helgens lärdomar: Är fortfarande lycklig singel och har inga som helst planer på att ändra det. Finns ingen som kan få mig kärlekskrank, kanske om Blake Livley eller Anne Hathaway gled förbi då skulle jag ta mig en ordentlig funderare men jag kan inte lova tjejerna något. Jag är ett för stort EGO för att fungera tillfredsställande i ett långt förhållande, just nu är det så. Ser bara alla fördelar med att vara själv nu, visst saknar jag någon att mysa med ibland men det väger inte på långa vägar upp för hur skönt jag tycker det är att vara helt själv. Ransakade mig själv och har väldigt svårt att se mig med någon hela livet, jag är 99% säker på att mitt liv kommer bestå av olika förhållande under perioder av mitt liv men inget som kommer hålla för evigt, ni kanske tycker att det är tragiskt men jag är väldigt nöjd med det. Sen är det klart att ingen vet hur framtiden ser ut men enligt mina egna profetior så blir det som jag tror.

Har börjat tänka lite på barn och vet faktiskt inte om det är så viktigt för mig. Nu säger jag inte att jag inte ska skaffa mig några men just nu känns det låååångt ifrån att det skulle hända. Har mycket svårt att se mig själv med någon från Eskilstuna.

Min mycket goda vän Pato har turen att jobba på Eskilstunas största dagstidning som även har en stuga i Lindvallen, vi bokar v.16 sen skiter vi i de som inte vill följa med! Capish?!?! Tänk dig en snöig bergstopp, brädan nyslipad, kinderna är rosenröda, solen värmer våra glada ansikten, glider till toppstugan och beställer en kall bira. Livet är vackert som en tavla ibland.

Kanske en fika i veckan M & G?


I början på mars öppnar stadens fräschaste biljard&grillbar, har tjyvkikat på lokalen och det blir så jäkla nice. Önskar all lycka till er!  Passar på att boka en soffa direkt.

Fotbollsmässigt så har helgen varit som den brukar när topplagen Milan, Man Utd, Chelsea och Real Madrid har sån tur att man undrar om det inte finns några mer fingrar med i spelet än spelarnas. Arsenal vann rättvist och visade sin klass trots skador på nyckelspelare.


Årets sto, årets 4:a åring, årets vinnare av stochampionatet och stoderbyt har varit hos veterinären och åtgärdats och förhoppningsvis börjar sin resa mot stjärnorna inom en snar framtid.

Kan rekommendera THE WRESTLER med Mickey Rourke, en tragisk historia med ambitiösa skådespelare. Helt klart värd sina nomineringar i olika galor.

/MathiasGoes

Kommentarer
Postat av: Dad

Bara så du vet.

Du har varit i den stugan i Sälen förut ;-)

2009-01-19 @ 00:19:56
URL: http://www.mashedkidneys.se/
Postat av: Mathias

Ja vet, en mycket bra stuga.

2009-01-19 @ 00:35:06
Postat av: Stackwraker

Observera att det var du som skrev det och inte någon annan. TOPPLAGEN och då syftar jag självklart på AC Milan främst

2009-01-21 @ 13:44:56
Postat av: Mathias

Ja om man ligger i toppen så blir det automatiskt ett "topp"lag men det säger ingenting om laget som ett lag. Du trodde väl inte att jag menade topplag som ett bra lag. Herregud! lite självinsikt måste man ha. =)

2009-01-21 @ 23:03:57

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0