Stopp och belägg...

Är det inte tid för att göra något åt Sveriges invandringspolitik? Som vi alla vet är det ett stort misslyckande. Vet inte vem man ska kasta skorna på för det men Sossarna lär ligga bra till. Det är dags att stoppa/minska intaget ett tag för att försöka få någon balans i det hela. Vill vi ha laglösa områden där ingen går säker?

Jag är stolt över att Sverige har varit ett förgrundsland till att hjälpa flyktingar som varit förföljda och trakasserade av sina stater. Jag har massvis med vänner med utländsk härkomst och tycker att de förtjänar allt som vi har att erbjuda i Sverige lika mycket som en infödd. Vet ni varför? För att de gör rätt för sig, de har tagit åt sig våran kultur, visat respekt för landet och hjälpt till att göra Sverige intressantare.

Många anser nog att SD har rätt vettiga åsikter vad det gäller invandringen men jag är rätt övertygad om det bara är en dimridå för att dölja sin riktiga åsikter. De har många vackra ord över hur det borde gått till och vad som är lösningen men innerst inne så är det bara bullshit för att vinna röster och hamna i riksdagen. Hoppas verkligen att de inte når över 4% men tror tyvärr det är möjligt eftersom en del av befolkningen börjar tröttna på scenarion likt Rosengård.

Är själv en invandrare idag dock så har jag inte behövt fly för mina politiska eller religösa åsikter. Jag skulle aldrig komma på tanken att förkasta den engelska kulturen och språket. Min priotering just nu är att bli så engelsk jag kan utan att bli engelsk. Jag förväntar mig inte att de ska ändra på sig utan det är jag som får anpassa mig.



Snart dags att rösta, hoppas ni väljer att göra eran röst hörd! Vad jag röstar på? Enkelt, Moderaterna. Deras förändringar i försäkringskassan och Akassan har inte varit de bästa men samtidigt är jag innerligt trött på de som håvar bidrag medans vi andra betalar 1/3 av våran lön för att alla ska ha det så bra som möjligt.

Det sticker i ögonen över att se hur de som byggt Sverige (pensionärerna) får knappt mat på bordet när det ligger så jävla många egoistiska svin i soffor land och rike runt och öppnar bidragskuvert efter bidragskuvert. Hjälp de som behöver inte de som lärt sig uttnyttja systemet. Se bara på fallet med han som fuskat till sig miljonbelopp genom att fejka handikapp. Är det så enkelt så får vi nästan skylla oss själva.


/MathiasGoes - skulle kunna skriva kilometerspalter om det här ämnet...

Kommentarer
Postat av: Kennet Nordin

Du är så klok min son. Vi delar helt samma saker.

Har du hittat nåt hotell än?

2010-09-06 @ 20:34:45
URL: http://mashedkidneys.se
Postat av: Anonym

Har letat men det är svårt att hitta något billigare som ligger närmre.

2010-09-06 @ 23:19:03

A penny for your thoughts:

What´s your name, dog!:
Klicka i!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0